Hvis der er nogen der skal klædes godt på, så er det Europamestrene fra 2016 – nu skal vi kigge nærmere på Portugals Landsholdstrøje til VM 2018.
Hvis du skulle have glemt hvem der er stjerne nummer 1 i Portugal så lad os lige opfriske din hukommelse her. Der er ingen over, eller ved siden af, Cristiano Ronaldo når det kommer til popularitet i Portugal. Når man har en verdensstjerne som ham på holdet skal spillet naturligvis bygges op om ham, ligesom han er frontfigur i Nike’s nye kampagne.
Hjemmebanetrøjen bliver sat til salg fra d. 23. marts og udebanetrøjen kan du købe fra d. 26. april. Vi anbefaler at du køber dem i Nike Store, Unisport, eller Sportmaster.
Nå, tilbage til de nye landsholdstrøjer som jo er det dette indlæg skal handle om – lad os starte med hjemmebanetrøjen.
Portugals Hjemmebanetrøje
Som sædvanlig er Portugals landsholds hjemmebanetrøje rød, men der er lagt et par fine detaljer ind som hylder Europamestrene fra 2016. Den røde trøje med den grønne krave har fået tilføjet et par guld detaljer for at fejre det seneste mesterskab. Det drejer sig om Nike Swooshen så vel som nummeret på brystet samt ryggen.
De tilhørende shorts er også røde, mens sokkerne er grønne.
Portugals udebanetrøje
Portugals udebanetrøje er hvid, med hvide shorts og hvide sokker. Det lyder simpelt og uopfindsomt, men Nike har naturligvis spækket trøjerne med fede detaljer som vi skal kigge nærmere på. På afstand lægger man måske ikke mærke til det, men vi er vilde med det grønne mønster der er vævet ind i trøjen. Det giver spillertrøjen et majestætisk udseende som ‘Kongerne af Europa’ har fortjent.
Hvor kan jeg købe Portugals Landsholdstrøje ved VM 2018?
Det kan du snart. Hjemmebanetrøjen bliver sat til salg fra d. 23. marts og udebanetrøjen kan du købe fra d. 26. april. Vi anbefaler at du køber dem i Nike Store, Unisport, eller Sportmaster.
De nørdede detaljer
Hvis du vil læse lidt mere om de mere tekniske detaljer ved Portugals nye landsholdstrøjer skal du bare læse med her.
Fokus på komfort
Som altid når Nike’s designere går i krig er der kæmpe fokus på komforten. De bedste sportsmænd har fortjent det bedste udstyr at udfolde sig i. Nye materialer der er vævet ved hjælp af en ny teknologi gør trøjerne endnu mere åndbare.
Fokus på vægt
En anden ting der er fokuseret meget på er vægten på trøjen. For at illustrere hvor meget Nike’s designere har været nede i detaljerne er at selve logoet på trøjen er blevet gjort 64% lettere og dermed også endnu mere åndbart. Intet er overladt til tilfældighederne her.